E.01.04 / ART / E.01 Música
Percussió interactiva *** Activitat nova ***
-
Breu descripció de l'activitat
ACTIVITAT TANCADA - COMPLETA
3 sessions de percussió amb el cos, amb instruments i/o material esportiu (pilotes de bàsquet) de 1h de durada amb el mateix grup adreçat a l'alumnat de 5è, 6è. 1ESO i 2 ESO.
Tot i això, el principal objectiu del taller és fer processos individuals i grupals amb la percussió com a fil conductor.
intentarem:
? Estimular la creativitat i sensibilitat
? Enfortir el caràcter i la conducta constructiva, la cohesió de grup
? Fomentar valors (solidaritat, equitat, interculturalitat, diàleg etc.)Descripció del Taller:
L'activitat consisteix d'utilitzar diferents instruments musicals de percussió per treballar els elements musicals dels mateixos (so, ritme,melodia i harmonia), en un procés creat per facilitar i promoure la comunicació, les relacions, l'aprenentatge, l' expressió des de la música, el moviment corporal i el ritme.
El taller posa a la nostra disposició, diferents dinàmiques i recursos per al desenvolupament de la feina conjunta entre els / les participants, amb l'objectiu de prendre decisions, crear vincles de cooperació i resoldre conflictes des d'un àmbit musical, treballant la millora del rendiment i el desenvolupament del potencial individual i grupal, cercant generar un compromís comú i fomentant les capacitats existent.
Els/les alumnes experimenten la força de la col•laboració, la importància de cadascuna de les parts que integren l'orquestra/ el grup, l'escolta i la contribució de l'energia personal per assolir un objectiu comú.
L' activitat de percussió interactiva és molt divertida, tant que fins el/la participant més reservat del grup de seguida estarà somrient i tocant els diferents instruments sense prejudicis. L'activitat promou la cohesió interna del grup per enderrocar barreres com la jerarquia, l' edat, el sexe, la discapacitat, la cultura, l'dioma etc.
Objectius del taller:
1. Comunicació rítmica: a través dels ritmes i instruments musicals, els/les participants descobriran una forma diferent de comunicar-se.
2. Màxim rendiment: una nova experiència proporcionarà als / les participants l'oportunitat de descobrir qualitats fins ara desconegudes d'ells /es mateixos/es.
3. Fomentar la importància de l'equip. Les persones participants adonaran de la importància de l' equip per obtenir un resultat final.
4. Auto control: descobrir la importància de recuperar el ritme (musical /personal) si ho hem perdut.
5. Facilitar la descoberta de les habilitats, tant personals com socials i musicals de cada individu i / o equip (parelles o ambients musicals).
6. Fomentar l'escolta activa eficaç.
7. Facilitar el diàleg i la recerca de solucions cooperatives.Metodologia:
? Molt participativa, respectant en tot moment l'nterès i l'energia dels /les participants a l'hora de fer l'activitat.? El taller comença amb percussió corporal i poc a poc s'afegeix en els diferents instruments de percussió. Es finalitza amb dinàmica de percussió grupal.
? Cada participant tindrà un instrument o pilota de bàsquet de percussió.
? El més important és el PROCÉS no el ritme final, encara que sol sonar fantàstic!
? La dansa i el moviment seran elements transversals de taller. -
Contacte
Per a més informació contactau amb: Victor Uwagba. Telèfon 646224139. Correu electrònic: v8uwagba@gmail.com
-
Nivells educatius als quals s'adreça
L'activitat va adreçada a 5è i 6è d'educació primària i a 1r i 2n d'educació secundària obligatòria.
-
Horari i lloc d'encontre
Al pati del centre educatiu o acordar l'espai amb el centre.
Cal acordar amb el mestre de percussió el calendari i l'horari de l'activitat.
-
Observacions / Condicions
Es durà a terme amb un grup classe, aproximadament de 25 alumnes, si és possible utilitzar el material del centre que calgui per dur a terme les sessions.