C.03.08 / SALUT, CONSUM I CIÈNCIA / C.03 Promoció d'estils de vida saludable
Aules sense renou: conscienciació dels beneficis del silenci per a la salut
-
Breu descripció de l'activitat
L'activitat té com a objectiu promoure el respecte mutu, així com conscienciar a l'alumnat sobre la contaminació acústica i les conseqüències de l'excés de renou a les aules, extensible a la ciutat i, en general, a les nostres vides.
Els tallers es realitzen a les aules del propi centre educatiu on es proporcionen les eines i instruments per identificar i reconèixer els perjudicis que els renous generen a llarg termini sobre la nostra salut i formes de resoldre'l . Els renous es mesuren en decibels i aquests sonòmetres s'encarreguen de detectar els nivells de so i permeten mesurar la contaminació acústica al aula.
Aquesta activitat, permet un aprenentatge doble basat en l'experiència i l`evidència, d'una banda aprenem com el so viatge pel conducte auditiu al sistema nerviós i al sistema cardiovascular, després els mostrem quins efectes té segons quin sigui el seu nivell d'intensitat, finalment compartim eines per resoldre'l.
També s'explica el sistema cardiovascular i com l’estrès i el renou excessiu ens poden a rompre l `equilibri. Fem servir un fonendoscopi per escoltar el bàtec del nostre cor i també donam resposta a com la gestionar de forma adequada les nostres emocions: la ira, l'eufòria, la preocupació, la tristesa i la, mitjançant l `ús del "mindfulness" i Chi-Küng/Qigong, per silenciar-nos a través de la consciència dels processos interns, la respiració, el moviment corporal, capacitat d'atenció, concentració i el control d'emocions. Aprendrem que podem reduir el nivell de renou dins les aules i millorar així la nostra qualitat de vida.
Tancam el taller de dues formes:
- Per els nins més petits del primer cicle de primària, utilitzem els vídeos de Tranquils i atents com una granota de la autora Eline Snel per començar a practicar el mindfulness
-
Contacte
Per a més informació: Àrea delegada de Turisme, Sanitat i Consum. Responsables: Saliha Belmonte Darraz i Núria Martínez Company. Telèfon 971 22 59 00 ext. 1261). c/e: saliha.belmonte@palma.es
-
Nivells educatius als quals s'adreça
L'activitat va adreçada a educació primària, educació secundària obligatòria, FPB, cicles formatius de grau mitjà i superior i educació especial
-
Horari i lloc d'encontre
Els tallers es desenvoluparan a les aules dels Centres educatius d'Educació primària i secundària.
- Lloc: Aules d`Educació Primària i secundària
- Hora: 09.15-10.15 hores
- Dies : dimarts i dijous -
Aportació de l'Ajuntament
Material didàctic per descarregar a la web.
Per situar-nos en el present, utilitzem els vídeos de Tranquils i atents com una granota:
https://www.youtube.com/watch?v=u2I02YbMcdoPer practicar el Chi-Küng/Qigong
https://maestradecorazon.com/gestion-emocional-sesion-completa-de-qigong-para-ninosEnquesta de satisfacció
https://forms.gle/RCm8tPRq29Wutocc9
-
Observacions / Condicions
Primària: https://www.youtube.com/watch?v=u2I02YbMcdo
Secundària: https://www.youtube.com/watch?v=y3Avf9CB5QQ&t=266s