C.01.09 / SALUT, CONSUM I CIÈNCIA / C.01 Educació per la salut
L'escola al mercat
- DESCRIPCIÓ
-
Breu descripció de l'activitat
En els darrers anys hi ha hagut una reducció del consum de fruita i verdura, en canvi, un augment de sobrepès i obesitat a la població infantil i juvenil, segons alguns estudis com l'Enkid i l'EPOIB. Per aquest motiu, les institucions estan fent un esforç conjunt per intentar invertir aquesta tendència.
Aquesta activitat forma part d'un conveni de col·laboració entre l'Ajuntament de Palma i diverses institucions de les Illes Balears: Govern de les Illes Balears mitjançant la Vicepresidència Econòmica de Promoció Empresarial i d'Ocupació i les conselleries d'Agricultura, Medi Ambient i Territori, Educació Cultura i Universitats, Salut, Família i Benestar Social, Cambra de Comerç de Mallorca, Mercapalma, Associació Patronal de Majoristes de Mercapalma de fruits i productes hortícolas, Federació de Mercats Permanents de Mallorca.
Amb l'activitat educativa del projecte, els infants podran gaudir del mercat de referència del seu barri com a punt emblemàtic d'abastiment de productes frescs, com a part de la nostra cultura i punt de trobada dins la nostra ciutat. Podeuv eure com es desenvolupen les nostres activitats educatives clicant sobre el següent enllaç: http://proyectoeducativoescolaalmercat.blogspot.com.es/
El projecte té diverses finalitats:
- Millorar els hàbits alimentaris dels més joves i en particular promoure el consum de fruites i hortalisses a més de promoure l'activitat física. Per això, s'ha decidit unir els esforços que fins ara estaven fent les institucions per separat i optimitzar l'ús de recursos, tant dels humans com dels econòmics.
- Promoure els hàbits de consum responsables: comsum de productes locals i de temporada, com a pràctica de consum sostenible.
- Dinamitzar el mercat i augmentar la competitivitat de tota la cadena comercial.
- La visita consta d'un extens recorregut per les diferents seccions del mercat. A cada parada s'incideix sobre els productes de temporada a les diferents èpoques de l'any i els que són ingredients d'alguna tradició gastronómica.
Enguany, també col·labora amb la iniciativa l'Institut Municipal de l'Esport (IME) mitjançant un programa d'activitats lúdico-esportives, el qual té com a objectiu donar a conèixer diferents esports als infants i fomentar els hàbits saludables. Aquesta part de l'activitat es duu a terme a l'espai exterior dels mercats (sempre que es disposi d'espai adequat i dels permisos municipals pertinents).
Aquesta activitat forma part d'un projecte que reb el mateix nom "Projecte: L'escola al mercat" i del qual podeu trobar més informació clikant als següents links: www.mercapalma.es/wp-content/escola/index.htm
Un pic que el professor responsable del grup sol·liciti l'activitat a través de la pàgina web, la tècnica municipal responsable que organitza l'activitat, contactarà amb el centre educatiu per concretar tant el mercat que es visitarà com altres detalls de la visita.
Material didàctic: tota la documentació dirigida als centres educatius sobre el projecte i activitats educatives complementàries (voluntàries) per preparar l'activitat abans de fer-la i per complementar-la després d'haver-la fet, es pot descarregar gratuïtament a "Documents/Material didàctic/Impressos" .
Els centres educatius que facin l'activitat podran participar als diferents concursos. Les bases les podeu descarregar a "Documents/Material diàctic/impressos".
-
Nivells educatius als quals s'adreça
Aquesta activitat va adreçada als alumnes de segon i tercer cicle d'educació primària.
-
Horari
L'activitat es du a terme a tots els mercats municipals permanents de la nostra ciutat encara que es té prioritat visitar el mercat al qual pertany el centre educatiu. L'activitat té una durada aproximada de dues hores. La tècnica de l'Ajuntament contactarà amb el centyre educatiu per acordar, mercat, hora i punt de trobada.
Important: Normalment l'activitat es du a terme en dimecres encara que per motius d'organització aquest dia pot ser canviat per un altre.
-
Observacions / Condicions
Es prega que es faci la inscripció abans del 30 de setembre. S'ha de fer una inscripció per grup i sessió. El nombre màxim d'alumnes per visita és de 30 i el mínim de 15. Un pic feta la inscripció, la tècnica municipal responsable de l'activitat contactarà amb el centre educatiu per concretar mercat, punt de trobada i hora.
- El professorat es responsabilitzarà del seu grup/classe i prestarà especial atenció a la cohesió del grup.
Per a més informació i confirmació de l'inscripció podeu contactar per correu electrònic (preferentment) a: mmpujadas@a-palma.es (deixant el vostre nom, telèfon i assumpte del qual voleu informació) o bé telefonau a l'Àrea delegada de Sanitat i Consum i demanau per Margalida Pujadas al tel. 971 225 900 ext: 1365 ó al mòbil: 615 713 417.
També podeu contactar amb la Regidoria d'Educació, tel. 971 449 406 o a l'e-mail: educacio@palma.es -
Documentació/Material didàctic/Impresos
L'Escola al mercat (material alumant 3r - 4t)
- Adreçat a: alumnes- Descarregar: activitats_alumnat_3r_4t.pdfL'escola al mercat (material alumnat 5 - 6)
- Adreçat a: professors, alumnes- Descarregar: activitats_alumnat_5e_6e.pdfEscola al mercat (material informatiu)
- Adreçat a: professors, alumnes, general- Descarregar: mercatsmunicipals.pdfEscola mercat (més informació 5 i 6)
- Adreçat a: alumnes- Descarregar: mes_informacio.pdfNormes durant la visita
- Adreçat a: professors, alumnes, general- Descarregar: normes_visita.pdfAutorització pares o mares
- Adreçat a: professors, general- Descarregar: AUTORITZACIÓ DE PARES O RESPONSABLES LEGALS.pdfConcurs Receptes Cuina Saludable
- Adreçat a: professors, alumnes, generalConcurs de dibuix 2012-13
- Adreçat a: professors, alumnes, general- Descarregar: BASES DEL CONCURS DE DIBUIX 2012-13 març 2013.pdfConcurs de la classe millor valorada 2012-13
- Adreçat a: professors, alumnes, general- Descarregar: BASES DEL CONCURS DE LA CLASSE MILLOR VALORADA març 2013.pdfFullet Guanya Salut! Menja fruites i verdures
- Adreçat a: professors, alumnes, general- Descarregar: Guanya salut!Gana salud!.pdfIman per a la gelera
- Adreçat a: professors, alumnes, general- Descarregar: Iman gelera.pdfDecàleg per a una vida saludable
- Adreçat a: professors, alumnes, general- Descarregar: Decàleg Vida Saludable.JPGMemoria mercats
- Adreçat a: professors, alumnes, general- Descarregar: Memoria mercats.pdfConcurs receptes cuina saludable
- Adreçat a: professors, alumnes, general- Descarregar: Concurs receptes cuina saludables català rev ling.pdf