C.01.01 / SALUT, CONSUM I CIÈNCIA / C.01 Alimentació saludable i vida activa
Com ens hem d'alimentar i viure de manera activa a la nostra ciutat
-
Breu descripció de l'activitat
ACTIVITAT PLENA
La infància i l’adolescència són els períodes òptims per a dur a terme l’educació nutricional, ja que és quan s’adquireixen els hàbits. Aquesta activitat educativa relaciona l’alimentació diària, la rotació alimentària setmanal equilibrada i la importància de practicar activitat física, indicant els recursos que ofereix la nostra ciutat per a mantenir-se actius i recordant alguns hàbits higiènics relacionats amb l’alimentació, com rentar-se les mans i les dents.
S’hi expliquen els grups d’aliments que existeixen i les fonts de nutrients amb una metodologia activa, participativa i adaptada al nivell maduratiu dels participants. Sempre que és factible, aprenem a confeccionar un menú equilibrat. Si es du a terme al mercat, durant aquesta, s’hi fa una volta amb la finalitat de donar-lo a conèixer als infants.
-
Nivells educatius als quals s'adreça
L'activitat s'adreça a 6è d'educació infantil (5 anys), educació primària, educació secundària, FPB, cicles formatius de grau mitja. educació especial, educació d'adults i públic en general.
-
Horari i lloc d'encontre
Normalment l’activitat es realitza, preferentment, els dimarts de 9.30 a 11.30 h a l’aula d’usuaris del mercat de l’Olivar, amb agenda concertada. Enguany, i fins que s’arribi a la nova normalitat, també es pot dur a terme al centre educatiu, sempre que s’hi puguin seguir les recomanacions higièniques i sanitàries.
El punt trobada amb el grup és l’entrada davant de la peixateria del mercat de l’Olivar. -
Preu de l'activitat
L'activitat és gratuïta i està dirigida per una tècnica en salut de l'Ajuntament.
-
Observacions / Condicions
Els centres educatius que sol•licitin adherir-se a algun programa o projecte tindran prioritat sobre els altres a l’hora de triar les dates per a fer les activitats.
L’ús de mascareta és obligatori durant l’activitat.
Les recomanacions sanitàries contra el covid-19 a l’activitat seran, en tot moment, les recomanades per la Conselleria de Sanitat i Consum. No es permet berenar a l’aula del mercat.
Un cop feta la reserva, la tècnica responsable de l’activitat contactarà amb la persona responsable del grup sol•licitant per a concertar data i consensuar-hi el desenvolupament de l’activitat.
IMPORTANT: Un cop que s’arribi a la nova normalitat, aquesta activitat es durà a terme, com sempre, els dimecres, a l’aula de consum del mercat de l’Olivar.
Per a més informació i confirmació de la inscripció, podeu contactar per correu electrònic (preferentment). -
Contacte
Per a més informació i confirmació de la inscripció, podeu contactar per correu electrònic (preferentment) a: Àrea de Sanitat i Consum (Ajuntament de Palma) - Responsable: Margarita Pujadas - Correu electrònicl: margaritamaria.pujadas@palma.cat